zondag 5 oktober 2008

Ding 8, Speeltijd; online plaatjes bewerken


Plaatjes bewerken met online image generators, is eigenlijk een logisch vervolg op ding 7. En inderdaad, net als bij het vorige ding, gaat het om de lol. En time flies, when you are having fun. Het vergt veel inspanning en tijd om alles te ontdekken. Wat me opviel is dat je de bewerking van je foto niet stap voor stap mee kunt kijken. Iets aanpassen wat niet bevalt, kan pas als je het eindresultaat ziet, en dan alleen nog maar door helemaal op nieuw te beginnen. Maar misschien wil ik wel te veel, en ik heb uiteraard niet alle tools uitgeprobeerd.
Vooral bij Flickr Toys kun je leuke bewerkingen en mogelijkheden tegenkomen, en dan blijkt mijn enige neefje toch wel de grootste inspiratiebron. Aan hem heb ik dan ook een eigen tijdschrift opgedragen.

Uit het verdere aanbod van de image generators heb ik gekozen voor een puzzelfoto. De bewerking hiervoor is vergelijkbaar met veel van de andere tools. Heb je eenmaal het trucje door, dan lukt het wel.
Wat ook duidelijk wordt, is dat ding 8 waarschijnlijk nooit af komt: er is nog heel wat, dat ik binnenkort wil uitproberen. Van de Generator Blog echter, begrijp ik (nog) niet zoveel, het is me niet gelukt hier een bewerking te doen. En Flickr Toys loopt nog wel eens 'vast'.
Maar wat leuk is dit alles! Zonder 23dingen, en dat weet ik zeker, was ik hier nooit mee in aanraking gekomen.

Als ik de gemaakte fotopuzzel nu ook nog in mijn blog krijg, denk ik dat ik ding 8 wel door heb ...

... et voila, het ontbrekende stukje.

1 opmerking:

Obdigi zei

Hoi t-jeen,

De puzzelfoto staat er duidelijk op. Leuk dat je door 23 dingen enthousiast bent geworden over het plaatjes bewerken.