zondag 19 oktober 2008

Ding 14, Instant messaging


MSN, chatten, en straks Hyves, ik heb er persoonlijk niets mee. Voor dit ding braaf alles doorgenomen hoor, maar ik ben niet om en wil daarom geen eigen MSN-account. Heel lang geleden heb ik ooit ICQ geinstalleerd, maar heb daar nooit de lol van in gezien. Een paar pc's later is ICQ bij mij allang niet meer in beeld, laat staan iets anders wat op 'gezellig' zwetsen lijkt. Noem me ouderwets, saai of dwars, het is echt mijn ding niet.
Nou is MSN of het nieuwe Meebo gelukkig wel iets meer dan gezellig babbelen. Ook is er tegenwoordig veel meer mogelijk dan alleen de typchat. Voor de bibliotheek zie ik dan ook wel mogelijkheden. Zo hebben we binnen een kleine groep van (jeugd)collega's, werkzaam in verschillende verstigingen, het er wel eens over gehad MSN te gaan gebruiken als het snel moet (per telefoon stoort veel te veel en emailen kost enorm veel tijd vanwege het wachten op antwoord, maar ook qua 'toon bepalen' en formuleren). Een overleg met meerdere mensen is telefonisch niet te doen, maar via MSN wel. De chat is op te slaan, wat het naderhand mogelijk maakt nog afspraken te noteren.
Grote kans dat het receptie- en inlichtingenwerk in de toekomst voor een belangrijk deel via chat gaat. Een reeds bestaand voorbeeld van instant messaging is natuurlijk de Aladinchat. Heb ik als aladinmedewerker uiteindelijk toch nog iets met chatten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ton,
Dit ding ben ik nu mee bezig. Ik moet me er nog eens goed in verdiepen. Heb de cahtfunctie geinstalleerd. Misschien kunnen we nog eens samen chatten. Hebben we nog niet eerder gedaan. Bedankt voor je mailtje dat doen we dan weer wel.
groet,
Josi