maandag 27 oktober 2008

Ding 23!! De afsluiting

Bead Letter Y E S
De finish gehaald! Einde van de cursus 23dingen, maar niet van mijn ontdekkingsreis. Groot aantal leuke dingen ontdekt, die ik zeker prive zal blijven volgen. Leuk dat een cursus dat voor elkaar krijgt. Vooral de tools rond muziek, video en boeken spreken mij aan. Maar ook de foto-tools van Flickr. Daarnaast zitten er dingen in die we voor ons werk kunnen gebruiken, denk aan RSS en Google-docs.
De cursus als geheel geeft een goed inzicht in web 2.0 toepassingen. Goed om daar als bibliotheekmedewerker kennis van te nemen. Omdat het toch een eerste kennismaking betrof vond ik het echter te vroeg om bij elk ding te bepalen wat de bibliotheek daar mee kan of moet. Dat kan hierna pas. Nu kwamen we vaak niet verder dan misschien, ik weet het niet, eventueel of zou kunnen. Ik denk dan ook dat er een soort van vervolg op 23dingen moet komen. (De plaats van ding 21 en 22 als laatste in de cursus, vond ik hierbij een beetje mosterd na de maaltijd. Die zou naar voren moeten, zodat je reeler bij de andere dingen kunt bepalen hoe en of de bibliotheek moet inspringen op web 2.0).
Binnen de bibliotheek heeft het veel losgemaakt, is er veel over gesproken, maar gereageerd op de blogs is er nauwelijks. Ook stom van mezelf, want de meeste heb ik wel altijd gelezen.
Ik heb de zelfredzaamheid van de cursus als een groot pluspunt ervaren. Uiteindelijk werk ik het best onder een bepaalde tijdsdruk, dus ik vond het heel plezierig de cursus vooral in de laatste weken te doen. Wat ook beter is voor mijn continuiteit. Maar alles binnen 26 uur gered? .. vergeet het maar, er is heel veel tijd in gaan ziten. Het laat je niet los.
En nu afkicken.

6 opmerkingen:

Irene zei

Gefeliciteerd! :)

blog* zei

Hey Mr. T-Jeen !
Gefeliciteerd met het behalen van je 23ste DING.

Marian zei

Hey T-jeen
Gefeliciteerd.!!!!!!!!
Blog ziet er goed uit.
Groetjes Muziekmarian

Trijnie zei

Hey Ton.....super gedaan...gefeliciteerd....

Fenneke zei

Hey Ton,

Gefeliciteerd!! Ook de eindstreep gehaald,..
Nu weer tijd over voor andere dingen.

Groetjes Fenneke

Anoniem zei

Hoi T-jeen,
Je bent goed bezig geweest, gefeliciteerd. Het ziet er prachtig uit. Ik vind het leuk om telkens reacties te krijgen van jou. Hoop het er ook zo goed van af te brengen als jij.
Groetjes